Telekomunikace a VoIP v ceskych firmach 1/2008

Studie je zalozena na datech kvantitativnim vyzkumu trhu, ktery se zabyval oblasti telekomunikaci. Sber dat probehl v listopadu a prosinci 2007 a vyzkumu se zucastnilo 2808 respondentu z ceskych firem. Studie navazuje na vyzkumy o hlasovych sluzbach od roku 2002 a ukazuje mnoho trendu v teto oblasti. Jedinecnost studie spociva v propojeni oblasti volani pres pevne linky a VoIP, pricemz studie propojuje obe oblasti a ukazuje, jak se v mnohem doplnuji a vyviji.

Temata analyzovana ve studii:

Pozice operatoru pevnych linek na trhu B2B

- jaka je pozice operatoru v jednotlivych segmentech trhu: volani na pevne linky v ramci CR, mezinarodni hovory a volani na mobilni telefony. Ukazujeme, jak se pozice operatoru vyviji v poslednich letech.

Volani pres internet: podily sluzeb a operatoru

- prezentujeme podily jednotlivych sluzeb VoIP a operatoru na trhu B2B pro jednotlive typy volani (na pevne linky v ramci CR, mezinarodni hovory a na mobily). Predstavujeme take podily VoIP sluzeb podle operatoru pevnych linek, ktere firmy pouzivaji.

Podily pevnych linek, VoIP, zajmu o VoIP na trhu a jejich trendy

- ukazujeme, jake podily firem pouzivaji pouze pevne linky, pouze VoIP a pevne linky s IP telefonii dohromady. U firem nepouzivajicich VoIP prezentujeme predpokladany zajem o tuto sluzbu. Analyzujeme podily v ruznych segmentech trhu, vcetne deleni podle operatoru pevnych linek.

Zmeny operatora v roce 2008 a jeji duvody

- ptame se, jaky podil firem uvazuje o zmene operatora do 6 mesicu (pripadne pozdeji) a jake charakteristiky maji firmy, ktere o zmene uvazuji. Prezentujeme nejcastejsi duvody, ktere firmy vedou ke zmene operatora, analyzujeme trendy od roku 2003.

Analyza firem pouzivajicich IP telefonii

- ukazujeme, jake formy IP telefonie firmy v soucasne dobe pouzivaji a zda planuji prechod k "plnohodnotne" IP telefonii (pripojeni ustredny pres IP atp.). Popisujeme duvody nezajmu o plnohodnotnou VoIP.

Soucasne pocty IP telefonu a platby za VoIP

- zabyvame se pocty v soucasne dobe pouzivanych VoIP telefonu ve firmach. Predstavujeme soucasne vyse plateb firem za VoIP.

Analyza firem uvazujicich o IP telefonii

- popisujeme jake typy sluzeb a operatory pro IP telefonii firmy planuji. Ukazujeme hlavni duvody pro planovani zavedeni IP telefonie ve firmach. Prezentujeme, jake pocty IP telefonu firmy do budoucna planuji zakoupit.

Znamost znacky operatoru

- dlouhodobe sledujeme znalost znacek jednotlivych operatoru poskytujicich hlasove sluzby, ukazujeme trendy v teto oblasti od roku 2003.

Preference operatoru

- analyzujeme preference operatoru z hlediska odpovedi na otazku, nabidku ktereho operatora by respondenti zkoumali jako prvni. Predstavujeme index tzv. "vernosti operatorum", ktery ukazuje, jaky podil zakazniku operatora ho uvedl jako preferovaneho. Popisujeme vyvoj tohoto indexu u jednotlivych operatoru.

Spokojenost s operatory a VoIP

- prezentujeme miru spokojenosti firemnich zakazniku se sluzbami svych operatoru hlasovych sluzeb. Ukazujeme zebricek operatoru dle spokojenosti jejich zakazniku a trendy v teto oblasti od roku 2003. Blize analyzujeme spokojenost se sluzbami O2, GTS Novera a Ceskych radiokomunikaci. Predstavujeme take miru spokojenosti firemnich zakazniku s operatory a se sluzbami VoIP.

Zajem o ENUM a volani z mobilu pres WiFi

- popisujeme zajem firem o moznost volani zakazniku pres IP sit na jejich pevne linky (ENUM) a zajem o moznost volani z mobilniho telefonu pres internet prostrednictvim WiFi. Analyzujeme plany firem v zavadeni ENUM a naopak duvody nezajmu o ENUM ve firmach.

Vaznym zajemcum o tuto studii muzeme take poskytnout podrobny prehled obsahu studie vcetne detailniho prehledu vysledku a statistickych charakteristik zucastnenych firem. Pro podrobnou nabidku nas kontaktujte.